Pozor na velká sousta

Uspořádat veřejnou akci není nic snadného. Potřebujete k tomu spoustu věcí, ale v první řadě vám nesmí chybět organizační schopnosti a také pořádná dávka odvahy a odhodlání, abyste se do něčeho takového pustili. Tím spíše, pokud míříte vysoko a máte velká očekávání. Uspořádat v malé obci třeba rockový festival je totiž něco úplně jiného než tam uspořádat hasičský bál.

vzorník barev

A ten hlavní rozdíl nespočívá v žánru zábavy, ale ani v penězích, které na to budete potřebovat, ani ve velikosti potřebného zázemí, protože nelze předpokládat, že byste se vešli do místního kulturního domu, ale spočívá ve velikosti okruhu lidí, které na takovou zábavu pozvete. To je středobod, od kterého se bude všechno ostatní odvíjet. A můžete si být jisti tím, že přilákat na akci celou obec je mnohokrát snazší než přilákat na ni návštěvníky z celé republiky, kteří vám vyprodají koncerty.

Vaše organizační schopnosti by měly odpovídat velikosti akce

Na začátku pořádání všech akcí je proto důležité si dobře promyslet, komu bude taková akce určena a zdali jsme schopni dané publikum oslovit a přilákat. Pořádáte-li například onen zmíněný hasičský bál, pak vám pravděpodobně bude stačit, necháte-li včas pozvání vyhlásit místním rozhlasem a na obecní nástěnky vylepíte plakáty. A pokud nechcete nic zanedbat, dejte pozvánku i do místního zpravodaje. V tomto měřítku není těžké pokrýt všechny informační kanály a přilákat dostatek návštěvníků. Pokud budete něco pořádat třeba pro veřejnost v okresním městě, tak už to bude horší.

barvy

Lidé zde mívají zpravidla z čeho vybírat, a proto je musíte umět nalákat – skrze místní média, místní rádio, tisk, plakáty na všech výlepových plochách. Pomoci vám mohou také letáky, které necháte roznést do všech schránek, protože na takové nabídky lidé dobře slyší. A pro vás je to tím spíše výhodné, když na internetu využijete nabídku „tisk letáky“ za výhodnou cenu. Ovšem pořádat veřejnou akci, na kterou chcete přitáhnout návštěvníky z celé republiky, tak to už je silná káva. Neobejdete se bez médií s celorepublikovým dosahem, stohů plakátů, sociálních sítí a pravděpodobně ani bez velkých sponzorů.